Skip to Content

BOON.
48-Hour Film Project

Crew
Director: Lana Beijl
Production Company: Ctrl+S Media
Production Manager: Ruben Boas Berg
Assistent Directors: Kaylie Bakker, Hasse Zandsteeg
Screenwriter: Lana Beijl
Story By: Ctrl+S Media
Director of Photography: Tijn Fleur, Hasse Zandsteeg
Technical Director: Camiel Kok
Camera Operators: Tijn Fleur, Camiel Kok, Hasse Zandsteeg
Art Directors: Kaylie Bakker, Lana Beijl, Hasse Zandsteeg
Sound Operator: Danio Tolic
Editor: Tijn Fleur, Camiel Kok, Hasse Zandsteeg
Color Grading: Camiel Kok
BTS Photography: Lotte van Berkel

Cast
Zaria Vekić, Siem Beijl, Hasse Zandsteeg, Ruben Boas Berg

november 2025

Nadat een schimmelplaag vrijwel alle gewassen heeft uitgeroeid, draait de mensheid enkel en alleen om bonen.


Inspiratie & Idee
Bij het 48 Hour Film Project krijg je in het begin van het weekend een aantal verplichte onderdelen die je moet verwerken in je film. Dit waren deze editie; Quin/Quinty van der Wal die een dwangmatige leugenaar is. Als voorwerp moest er in de film een drinkrietje voorkomen. Tot slot moest de zin: “Wat kan ik zeggen, ik ben gewoon zo goed.” voorkomen in de film.
Naast deze verplichte elementen trokken wij het genre ‘Utopian or Dystopian’.
Rondom deze verplichte elementen en het genre hebben wij op vrijdagavond een verhaal bedacht.
Voor het verhaal hebben wij een dystopische wereld gecreëerd waarin enkel bonen uit blik te eten waren door een schimmelplaag.

Onderzoek & Ontwikkeling
Voor het filmen moest het script en verhaal natuurlijk kloppen volgens onze dystopische wereld. We hebben bijvoorbeeld veel rekening moeten houden met het vermijden van ander voedsel.

    Productie
    Dit weekend was de eerste keer dat we met een redelijk groot team werkte. Dit was productioneel gezien een leuke uitdaging. Iedereen moest op tijd op de juiste locatie zijn met de juiste kleding, apparatuur en props.

    Montage & Nabewerking
    In de montage zagen we voor het eerst op groot scherm onze gedraaide beelden. Vanaf toen moesten we het verhaal gaan vertellen. Plannings-technisch kunnen we efficiënter om gaan met deze tijd. Zeker tijdens een 48 Hour Film Project. Maar bij de rest van de projecten wil ik ook nog graag een goede post-production workflow leren.

    Reflectie & Groei
    Belangrijk deze editie waren de vaste rollen waar we ons zo veel mogelijk aan hebben proberen vast te houden. In de praktijk is dit lastig omdat je graag overal iets invloed wil hebben. Maar belangrijk is dan om de verantwoordelijke ook verantwoordelijk te houden en te vertrouwen op elkaars kwaliteiten.

    We hebben op post-productiegebied geleerd dat het erg belangrijk is om vooraf een duidelijke en complete shotlist te maken met shots die je zeker wilt draaien. Dit maakt het in de montage makkelijker om direct het geplande verhaal te gaan vertellen. Dit weekend miste we wat shots, en moesten we nog een keer terug naar de opnamelocatie.

    Stills

    BTS